אודותינו צור קשר לרכישת מוצרי איטקס עיצוב והקמת ביתנים הרשמת מציגים לתערוכות
  אנשי עסקים מעזה ומהשטחים בתערוכה בקלן  יצוא בטחוני/צבאי מישראל בתערוכות בעולם  % 80 מכלל המועסקים בתעשיית התערוכות והאירועים, הן מועסקות, אבל חלקן בניהול קטן  מאי - יוני 2024 עמוסים ביריד מינכן  תאילנד ודרום מזרח אסיה "צמאים" לחקלאות חכמה  התערוכה החשובה בארה"ב לזכיינות  ביתן ישראלי בתערוכת SushiTech לערים חכמות בטוקיו  דובאי, היא הלאס וגאס של המזרח התיכון. מה תל אביב מפסידה?  ביתן ישראלי ב -ShushiTech תערוכה וכנס לערים חכמות בטוקיו.  מכון היצוא מזמין יצואנים להצטרף לביתנים הלאומיים
חדשות
תערוכות אמנות בעולם מכלות עצמן בעטייה של חשיפה מוגזמת
6/24/2012 10:31:20 AM


 

עולם האמנות המודרנית נמצא בדילמה: האם להמשיך עם החשיפה בתערוכות אמנות בעולם, או לחזור ולשים את הדגש על הגלריות. התלבטות לא פשוטה, כאשר אחוזי המכירות הנובעים מהגלריות יורדים ואילו אלו הנובעים מתערוכות, אינם מכסים את ההפרש.

 

בד"כ, ניוזלטר זה אינו מכסה תערוכות אמנות ומתרכז במידע על תערוכות B2B תעשייתיות, אולם המשבר בעולם האמנות הנובע מהתערוכות עלול לעניין את הקוראים בשל העקרונות הבסיסיים שלו  שדומים מאד לאלו של העולם התעשייתי.

 

ב - 1970 התקיימו ברחבי העולם 4 תערוכות אמנות חשובות שבהן הציגו גלריות מכל העולם את האמנים שהן ייצגו. בשנת 2005 עלה מספרן ל - 68 ובשנת 2012 אנחנו סופרים כ - 200 תערוכות בכל פינה אפשרית בעולם.

 

על כל אלה, יש להוסיף קרוב ל - 100 ביאנלות לאמנות שמתקיימות השנה ברחבי העולם.

בחודש מאי השנה, כדוגמא, מתקיימות בהפרש של כמה ימים אלו מאלו, תערוכות גדולות וחשובות בניו יורק הונג קונג וסאו פאולו. תערוכות אלו חשובות, אך לא כמו זו של באזל שהתקיימה במחצית השנייה של יוני 2012.

 

" אז לאן נלך, באיזה אירוע נשתתף?" שואלים הגלריסטים. הם יודעים שאם הם לא יהיו באחד מן האירועים, הרבה גבות של דילרים שמנים, יורמו.

 

" אין לנו מספיק אמנים שיכולים לייצר כל כך הרבה יצירות אמנות, כדי שנוכל להציג בתדירות כזו" אומרים גלרסיטים. זאת ועוד, שלא כמו בתערוכות מסחריות אחרות," כאן חייבים להציג את העבודה המקורית, כי הדילרים והקניינים רוצים להיות בטוחים שהם רוכשים את המקור" הם מוסיפים.

 

החשש העיקרי של בעלי הגלריות נובע מהעובדה כי % 50 מכלל המכירות שלהם נובע מהגלריה עצמה. כלומר, עליהם להשקיע בהרחבת הגלריה במקום להוציא משאבים על השתתפות בתערוכות. אבל הלחץ המופעל עליהם דוחף אותם להציג שם. דא עקא, שההכנסות שתערוכות מייצרות הוא נמוך בהרבה מאלו הנוצרות בגלריות.

 

עוד סיבוך שבעלי הגלריות חיים איתו, הוא שההזמנה להציג בתערוכת אמנות נשלחת בד"כ לגלריה (לא לאמן) ומי יקבל הזמנה כזו? גלריה שהוכיחה עצמה בקריטריונים אמנותיים ומסחריים.

כלומר כדי שיוכל להציג בתערוכה, על בעל הגלריה להשקיע בגלריה ולעשות לה שם.

 

catch 22 כבר אמרנו?

 

ברור, מכל הסיפור עד כה, ש "צריכים לעשות משהו" כדי שתערוכות האמנות לא יכלו את עצמן, כי בסופו של דבר, כפי שמצוטטים בעלי גלריות בכתבה שהתפרסמה לאחרונה ב - The Art Newspaper " הגלריות חשובות לנו יותר ואין לנו כוונה לוותר על המודל העיסקי של הצגה ומכירות בגלריות".

 

אז אמרו!! נראה בעתיד הקרוב אם אכן יצליחו להפעיל לחץ על מארגני התערוכות כדי להכניס קצת סדר בענף......וכאן כמובן הדמיון לתערוכות מסחריות/תעשייתיות שהורגות את עצמן מאותן סיבות של ריבוי תערוכות באותו נושא ובמקומות שונים בעולם, לעתים במקביל.

 

פנו אלינו | פקס. 03.6883031 | טל. 03.6882929 | איטקס שרותי תערוכות בינלאומיות בע"מ
בניית אתרים : אולסי מערכות
עיצוב גרפי : סטודיו מוזה
If you need legal help in Germany just contact:
Mütze Korsch Rechtsanwaltsgesellschaft mbH
בניית אתרים : אולסי מערכות עיצוב גרפי : סטודיו מוזה