אודותינו צור קשר לרכישת מוצרי איטקס עיצוב והקמת ביתנים הרשמת מציגים לתערוכות
  אנשי עסקים מעזה ומהשטחים בתערוכה בקלן  יצוא בטחוני/צבאי מישראל בתערוכות בעולם  % 80 מכלל המועסקים בתעשיית התערוכות והאירועים, הן מועסקות, אבל חלקן בניהול קטן  מאי - יוני 2024 עמוסים ביריד מינכן  תאילנד ודרום מזרח אסיה "צמאים" לחקלאות חכמה  התערוכה החשובה בארה"ב לזכיינות  ביתן ישראלי בתערוכת SushiTech לערים חכמות בטוקיו  דובאי, היא הלאס וגאס של המזרח התיכון. מה תל אביב מפסידה?  ביתן ישראלי ב -ShushiTech תערוכה וכנס לערים חכמות בטוקיו.  מכון היצוא מזמין יצואנים להצטרף לביתנים הלאומיים
חדשות
Brexit או Break it ?
8/3/2016 10:15:07 AM


בגליון 897 של המגזין המצוין לעניני תובלה ולוגיסטיקה (יולי 2016) מצאנו ראיון עם דני קטריבס ראש אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים בסוגיית ההשפעה על ישראל בעקבות הברקזיט.

לדבריו, מה שצריך לעניין את ישראל זהו הסכם הסחר החפשי בין ישראל לאיחוד האירופי, שבריטניה חתומה עליו כחברה באיחוד. ברגע שבריטניה תצא מהאיחוד, יהיה על ישראל לחתום על הסכמים חדשים איתה, כדי להסדיר את ענייני הסחר בין שתי המדינות.

קשה לומר היום באילו תנאים בריטניה תצא מהאיחוד. יש לשער שחלק מן ההסכמים ישמרו ומכאן השאיפה שלנו שהסחורות שיכנסו מישראל לבריטניה יכנסו ללא מכס ולהיפך, אבל זה יצריך הסכמים חדשים.

למשבצת הזו נכנסות התערוכות. רק לאחרונה הוסדר נושא המע"מ לפיו חברות מישראל לא משלמות מע"מ במדינה, חברה באיחוד, בה הן מציגות. חסכון משמעותי. מציגים ישראלים מעדיפים להציג במדינות אליהן קל וזול לייצא סחורות, לאחר הקשרים שנוצרו בתערוכות. כל זה יישמר כאשר מדובר על 27 המדינות החברות באיחוד האירופי. אבל מה יהיה עכשיו עם בריטניה?

לדעת קטריבס, יש להניח שתימצא נוסחה בין בריטניה לאיחוד במיוחד כאשר לאיחוד יש היום למעלה מחמישים הסכמים עם מדינות מחוץ לאיחוד וצריכה להימצא נוסחה לפיה אפשר יהיה להמשיך ולהחיל חלק מההסכמים, גם על בריטניה.

קטריבס רואה את הבעיה המרכזית, בתקופה הזו, באי הודאות שמשפיעה על החלטות עתידיות כמו השקעות בבריטניה, המשך קיום משרדים ומטות בבריטניה או העברתם למדינת איחוד אחרת.

כך או כך, יהיה משא ומתן בין האיחוד לבין בריטניה, בין ישראל לבין בריטניה והוא ימשך, קרוב לודאי זמן לא קצר.

ואנחנו חוזרים לשאלה שבכותרת: האם כל זה לא יביא לשבירת כלים ולזעזועים בלתי הפיכים בכלכלת בריטניה ובעקבותיה למדינות הסוחרות איתה?

עוד חדשות מהנעשה בעולם בתחום התערוכות:  http://www.expoexpo.com/PageLN.aspx

 

פנו אלינו | פקס. 03.6883031 | טל. 03.6882929 | איטקס שרותי תערוכות בינלאומיות בע"מ
בניית אתרים : אולסי מערכות
עיצוב גרפי : סטודיו מוזה
If you need legal help in Germany just contact:
Mütze Korsch Rechtsanwaltsgesellschaft mbH
בניית אתרים : אולסי מערכות עיצוב גרפי : סטודיו מוזה